Afgelopen dinsdag zijn er door het kabinet nieuwe maatregelen aangekondigd in de strijd tegen Covid-19. Afgelopen dagen zijn we druk bezig geweest om dit te interpreteren voor onze vereniging. Gisteravond is de noodverordening bekend gemaakt door de Veiligheids Regio Utrecht en Is het protocol van NOC*NSF voor veilig sporten ook bekend.

Aan de hand van deze informatie hebben we als vereniging een aantal regels geformuleerd waar we ons allemaal aan moeten houden.Om voor alle trainingsgroepen (18 jaar en ouder) tot een werkbare vorm te komen is een heel grote puzzel, per groep zullen we misschien afwijken en als het blijkt dat de ene oplossing niet werkt zullen we een andere proberen. Graag jullie begrip voor wijzigingen en misschien beperkingen in groepsgrootte de komende tijd.

Elke trainingsavond zijn er 1 of meer aanspreekpunten aanwezig die je vragen kunt stellen, maar die ook toezien op handhaving van de regels. Zij zijn herkenbaar aan het oranje hesje.

Aan de ouders van onze jeugdleden vragen wij de regels goed te bespreken met de kinderen (t/m 17 jaar).
Algemene regels

Regels voor volwassenen
·      Blijf thuis bij klachten en laat je testen
·      Sporten voor volwassenen is alleen toegestaan als het mogelijk is om onderling 1,5 meter afstand te houden. Hier moeten wij op blijven letten!
·      Maximaal 4 volwassen personen mogen samen in een groep sporten.
·      Publiek bij sport is niet toegestaan.
·      Sportkantines, kleedkamers en douches zijn dicht.
Regels voor kinderen en jongeren
·      Blijf thuis bij klachten en laat je testen
·      Kinderen en jongeren tot en met 17 jaar hoeven tijdens het sporten onderling geen 1,5 meter afstand te houden. Zij mogen met grotere groepen sporten. En kinderen met klachten blijven thuis.
·      Kinderen en jongeren houden 1,5 meter afstand van de trainer
Clubgebouw
·      Het clubgebouw en de kleedruimten blijven gesloten. De toiletten blijven wel toegankelijk MAAR... kom met een lege blaas naar de baan!En als je dan toch nodig naar het toilet moet, was dan na afloop je handen!

Hygiëne
·      Blijf gebruik maken van de ontsmettingspompjes! Er staan op meerdere locaties op de atletiekbaan pompjes waar je bij binnenkomst gelijk je handen kan ontsmetten

Onderlinge afstand
·      Wij moeten weer strenger worden op de handhaving van de onderlinge afstand van minimaal 1,5m.
Dit geldt ook voor de afstand tussen jeugd en volwassenen! Dus ook tot de trainers!!

Ondanks alle maatregelen toch klachten of besmet? Graag dan het volgende protocol volgen

Covid-19 gerelateerde klachten
·      Na een negatieve test ben je weer welkom op de training

Positief getest op Covid-19 en dan?
Als je besmet bent, meld dit dan bij de 1 van de 2 contactpersonen
·      voorzitter@survivalgroepfitzeist.nl
·      Sander@av-fit.nl

Informeer hen over:
1.     Ben je in aanraking geweest met survivalaars of atleten 2 dagen voordat je klachten begonnen of toen je al klachten had?
2.     Ben je nog bij de Survivalgroep of bij ‘Fit atletiek’ geweest? Zo ja, wanneer?

Bij Fit geweest in minder dan twee dagen voordat klachten ontstonden of toen je al klachten had:

·      De contactpersonen melden aan de leden dat er sprake is van een besmetting. Dit gebeurt anoniem, maar wel met vermelding van de dag en groep waar de besmette persoon aanwezig was. Als je toestemming geeft, zal de naam van de besmette persoon genoemd worden.
·      Heeft een andere sporter klachten? Hij/zij moet zich laten testen
·      Heeft een andere sporter geen klachten? Houdt het in de gaten en blijf 10 dagen thuis in quarantaine. Zodra je klachten krijgt, laat je testen!

·      Zowel ‘de atletiek’ als ‘survival’ wordt geïnformeerd.

Niet bij Fit of Survivalgroep geweest:

Je bent weer van harte welkom als je tien dagen klachtenvrij bent. Van harte beterschap!

Tot slot

Ik hoop dat jullie begrip hebben voor de oplossing die wij bedacht hebben. Toch realiseren wij dat het voor sommigen wat onhandig kan zijn. Daarop is ons antwoord: Wij kunnen het niet leuker maken, wel duidelijker. ;-)

Wij wensen jullie, ondanks alles, veel trainingsplezier!

Namens de trainers en het Bestuur,

Sander & Vincent Lees de online versie door deze link te kopieren en plakken in uw browser: https://www.av-fit.nl/index.php?page=_newsbrief:15:

Informatie Covid-19

Algemene regels

Regels voor volwassenen

·      Blijf thuis bij klachten en laat je testen

·      Maximaal 4 volwassen personen mogen samen in een groep sporten.

·      Publiek bij sport is niet toegestaan.

·      Sportkantines, kleedkamers en douches zijn dicht.

Regels voor kinderen en jongeren

·      Kinderen en jongeren houden 1,5 meter afstand van de trainer

Clubgebouw

En als je dan toch nodig naar het toilet moet, was dan na afloop je handen!

Hygiëne

Onderlinge afstand

Covid-19 gerelateerde klachten

·      Na een negatieve test ben je weer welkom op de training

Positief getest op Covid-19 en dan?

Als je besmet bent, meld dit dan bij de 1 van de 2 contactpersonen

·      voorzitter@survivalgroepfitzeist.nl

·      Sander@av-fit.nl

Informeer hen over:

·      Heeft een andere sporter klachten? Hij/zij moet zich laten testen

·      Zowel ‘de atletiek’ als ‘survival’ wordt geïnformeerd.

Niet bij Fit of Survivalgroep geweest:

Tot slot

Wij wensen jullie, ondanks alles, veel trainingsplezier!

Namens de trainers en het Bestuur,

Sander & Vincent