Atletiekbaan Dijnselburg gesloten i.v.m. baanrenovatie
De renovatie werkzaamheden op de atletiekbaan zijn inmiddels in volle gang. De voorbereidende werkzaamheden (tegelen, drainagegoot, ringen, etc.) zijn de afgelopen weken afgerond en dit loopt iets voor op de planning.
Dat betekent dat men eerder met de toplaag kan beginnen. Voor deze werkzaamheden mag men de rondbaan onder geen enkel beding betreden. Dat betekent dus dat alle trainingen op de rondbaan tot nader bericht zijn geannuleerd. Trainingen zullen op andere locaties plaatsvinden, waar is op dit moment nog onduidelijk. Het terras is toegankelijk en er kan bij het clubhuis verzameld worden. Neem contact op met de trainer van je groep voor de meest actuele locatie voor je training.
Onze excuses voor dit late bericht, maar ook wij zijn pas laat op de hoogte gebracht van deze ontwikkelingen.
Graag jullie begrip voor de ontstane situatie, de trainers proberen er het beste van te maken!
D-spelen
De Nationale D Spelen is het officieuze NK voor D-junioren. Het is dit jaar op 12 september in Amsterdam. De inschrijving opent op zondag 4 juli en sluit op zondag 29 augustus 2021.
Op naar de finale
Een team van 8 FIT-meisjes junioren D heeft zich weten te kwalificeren voor de nationale competitie-finale op 18 september in Venray. Met een sterk team van ervaren wedstrijd atleten en aanstormend talent wisten zij eerder op 3 juli de poulewedstrijd voor Midden-Nederland te winnen. In de finale gaan zij het 18 september opnemen tegen ploegen uit onder meer Amsterdam en Rotterdam.  Lees de online versie door deze link te kopieren en plakken in uw browser: https://www.av-fit.nl/index.php?page=_newsbrief:26:

Nieuwsbrief augustus 2021

Atletiekbaan Dijnselburg gesloten i.v.m. baanrenovatie

D-spelen

Op naar de finale

Clubnieuws

Majorie pakt clubrecords

Bij de pupillen meisjes B heeft Majorie van Wegen dit jaar al twee clubrecords verbeterd. Tijdens de eerste onderlinge wedstrijd van Fit op 18 mei verbeterde Majorie het clubrecord voor Vortex werpen van 27,32 naar 30,82m. Dit record stond op naam van Renske van der Maas, die inmiddels bij GAC in Hilversum traint. Afgelopen weekend raakt ook een andere atlete, Hester Vennema haar clubrecord bij de meisje pupillen B op balwerpen kwijt. Dat werd door Majorie verbeterd van 24,06 naar 28,98m. Met die afstand won ze dit onderdeel van de Pupillen & C/D Summer Games 2021 van AV Haarlemmermeer (27 juni). Alle clubrecords van AV Fit komen binnenkort online via www.av-fit.nl. Verbeter je zelf een clubrecord? Meld dit dat even via clubrecords@av-fit.nl

Nieuwtje: Clubrecord voor Edgar

Edgar Voogt heeft het clubrecord op de 400 meter voor de Mannen Masters 50 verbeterd. Dat deed Edgar al tijdens clubkampioenschappen van Fit op 29 september 2020. Hij liep daar 1:00,8 min op de 400m. En hij verbeterde het record opnieuw op 4 juli in Dongen met een tijd van 1.00.19! Het oude record van 1:02,13 min stond op naam van Geu Siebenga. Geu liep dat record ruim 20 jaar geleden op 24 mei 1999 in Epe. "De afgelopen vier jaar heb ik niet goed kunnen trainen op de korte sprintonderdelen. Dit jaar streef ik naar een tijd tussen de 58,5 of 59 sec", zegt Edgar. Ruimte voor verdere verbetering dus. Alle clubrecords van AV Fit komen binnenkort online via ww.av-fit.nl. Verbeter je zelf een clubrecord? Meld dit dan even via clubrecords@av-fit.nl.

Astrid en Tineke scherpten 800 meter-records aan

Astrid Hijlkema en Tineke Doedens hebben bij de clubkampioenschappen van AV Fit in het najaar van 2020 allebei het clubrecord op de 800 meter aangescherpt, allebei in hun eigen leeftijdscategorie bij de Dames Masters. Beide records stonden op naam van Petra Mulder die een kleine 20 jaar geleden met deze prestaties in de boeken is gekomen.Astrid Hijlkema liep op 29 september 2020 een tijd van 3.29.80 op de 800m en scherpte daarmee het oude record van 4.03.5 met meer dan een halve minuut aan (van Petra van 9-10-1999).Tineke Doedens haalde met haar tijd van 4.01.1 ook ruim 16 seconden van het oude record af (4.17.9 van Petra van 6-10-2001). Alle clubrecords van AV Fit komen binnenkort online via ww.av-fit.nl. Verbeter je zelf een clubrecord? Meld dit dan even via clubrecords@av-fit.nl."