Midden en Lange afstand

Bij de midden en lange afstandgroep (mila) train je voor wedstrijden vanaf 3 km tot aan de marathon.
Tijdens de trainingen werk je samen met andere lopers aan het verbeteren en bijhouden van je conditie en looptechniek. Onze groep bestaat uit lopers van allerlei leeftijden en hardloopdoelen. . Bij de meeste lopers ligt de nadruk op fit zijn en blijven. Een aantal atleten wil meer, en traint om zichzelf te verbeteren en is prestatiegericht. Maar voor iedereen staat plezier tijdens de training voorop!.

Een standaard training bestaat uit de warming-up, looptechniek en interval training op de baan. De intervaltraining doe je op je eigen niveau. Je loopt bijna nooit alleen, voor bijna elk looptempo is een loopmaatje. .
We organiseren een paar keer per jaar onderlinge wedstrijden en een coopertest om je conditie te testen.

TrainingstijdenWe trainen op de volgende dagen:
- dinsdagavond 19.00 – 20.30 uur; training met tempo’s in lange intervallen ( 600-1400m)
- donderdagavond 19.00 – 20.30 uur; training met tempo’s in korte intervallen (100- 500m)

De meeste atleten trainen op dinsdag of donderdag. Natuurlijk mag je ook beide trainingen doen. Om de trainingen goed te kunnen doen heb je een basisconditie nodig, die je opbouwt of onderhoud door minimaal 1 duurloop per week zelf te doen.

TrainersOns team van trainers bestaat uit 4 mensen:
Jasper Ingram / Mark Kromeich (dinsdag)
Dennis van de. Wel (dinsdag)
Frits Ankersmit (donderdag)
Tineke Doedens (donderdag)

Een keer meedoen?
Ben je enthousiast en wil je een keer meetrainen? Je bent altijd welkom voor een aantal proeflessen. Wij helpen je graag om je loopdoelen te bereiken! Laat vooraf even weten dat je komt via milatrainers@av-fit.nl 

CWW Paginas Overzicht